lunes, 16 de marzo de 2015

Motors per volar

MOTORS D'AVIONS
Hi ha dos tipus de motors davions:
 ·Turboreactor, turbofan, i turbohelix. Tenen una turbina compressora i es fa servir fonamentalment en els avions comercials.
  ·Estatoreactor i pulsoreactor. No porten turbina i es fan servir sobretot en avions experimentals no comercials.

Turboreactor
Avió concorde: en aquests motors l'aire entra aspirat per les hèlixs d'un compressor. A la cambra de combustió, loxigen de laire comburent que entra comprimit reacciona amb el querosè combustible.  

 



Turbofan
Avió airbus a 380: aquests motors son els que fan servir la majoria dels avions comercials. el gran avantatge davant del turboreactor es que son molt mes silencioses. com que el ventilador fan es dins del tub se sumen efectes.




Turbopropulsor o Turbohelix
Avió c-130 hercules: és molt semblant al turboreator. La diferència es que la turbina de la part posterior fa girar no solament el compressor, sino l'helix devantera exterior. Així la propulsio té dues causes.




Estatoreactor
Consisteix en un tub obert pels dos extrems. Loxigen de l'aire entra per la part devantera a altes velocitats i reacciona amb el combustible.els gasos s'expandeixen a causa de l'enorme calor generada en la combustió que ha provocat la guspira de la bugia, i daquesta manera surten per la part posterior a gran velocitat, per la qual cosa el motor es empes cap a endavant.



Pulsoreactor
Per millorar el principal inconvenient del motor anterior sinstalen unes valvules que permeten lentrada de la figura 1 i es tanquen quan explota la mescla . daquesta manera evitem el retorces daire cap a lentrada. aixi, la combustió es produeix de manera intemitent obrint i tancant lentrada de laire. aquesta es la rao per la qual sanomena pulsoreactor.

No hay comentarios:

Publicar un comentario